Tilaus- ja toimitusehdot

Päivitetty 10.2.2023
 
Osalo.fi on O. Salo Oy:n (1069386-7) ylläpitämä verkkosivusto.
Osalo.fi asiakkaana voivat olla kuluttajat, yritykset ja yhteisöt. Näitä sopimusehtoja sovelletaan O. Salo Oy:n ja sen kuluttaja-asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, johon soveltuu myös Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
Suostumus henkilötietojesi käsittelyyn
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen. Katso tietosuojaseloste tästä
Osalo.fi välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja. Osalo.fi:lla on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ovat luettavissa osalo.fi:n verkkosivuilta.
 
Tilaus- ja toimitusehdot lyhyesti:
1. Tilaaminen:
Tuotteet tilataan Osalo.fi-palvelussa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestin lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.
2. Maksutavat
  • Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla.
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

  • Verkkopankit:
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
 
  • Maksaminen Paypalilla
Voi suorittaa maksusi myös kätevästi ja vaivattomasti Paypal maksuna.
3. Tuotteet ja hinnat
    Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja, ellei toisin ole mainittu. Osalo.fi pidättää oikeuden perua tilauksen, jos tuote on myyty virheellisellä hinnalla hinnoitteluvirheen, järjestelmähäiriön tai muun vastaavan virhetilanteen vuoksi.
    Hinnat tarkistetaan käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa hinnat korjataan asiakkaan avoimeen tilaukseen. Hinnan noustessa ennen tilauksen käsittelyä, myydään tuote tilauksentekohetken hinnalla.
    Väärin hinnoittelun sattuessa O. Salo Oy on yhteydessä tilauksen tehneeseen asiakkaaseen ja ilmoittaa virheestä.
    Verkkokauppamme varasto on sama kuin myymälöidemme varastot. Jos verkkokaupasta tilaamasi tuote on myyty ristiin myymälässä ja loppunut varastosta, ilmoitamme siitä viipymättä ja palautamme suorituksen tilillenne. 
    4. Toimittaminen
      Tuotteet voidaan tilata joko kuljetuspalvelun toimittamana tai noutaa Osalo.fi:n toimipisteistä. Toimipisteissä noutovalmiita tilauksia varataan asiakkaalle seitsemän päivää, ellei muuta ilmoiteta.
      Lähtökohtaisesti yksittäisen tilauksen tuotteet toimitetaan yhdellä kerralla. Tarvittaessa useita tuotteita sisältävät tilaukset lähetetään useammassa paketissa, jolloin on mahdollista, että kaikki tuotteet eivät saavu perille yhtä aikaa.
      Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen 2-4 arkipäivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. 
      Saatavuustiedot perustuvat myös maahantuojien ja valmistajien ilmoittamiin toimitusaikoihin. 
      Osalo.fi tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä eikä Osalo.fi takaa sellaisten tilattujen tuotteiden toimitusta, jotka eivät ole heti lähetettävissä.
      Osalo.fi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Osalo.fi:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Osalo.fi ilmoittaa asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.
      5. Vaihto- ja palautus
      Tuotteilla on 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Ale-tuotteella ei siis ole palautusoikeutta mikäli tuote on virheetön. Tuotteen palautuksesta tulee olla yhteydessä asiakaspalveluun, ja tuote pitää palauttaa 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos 14 päivän palautus ylittyy, tilauksen voi palauttaa, mutta niistä ei saa hyvitystä. Tilauksen alkuperäiset toimituskulut sekä itse palautuksesta aiheutuvat kulut maksaa tilaaja itse, myös kun paketti jätetään noutamatta Postista. Rahtikulut otetaan pois palautettavasta summasta.

       

      Palautettavan tai vaihdettavan tuotteen tulee olla myyntikuntoinen, käyttämätön ja myyntipakkauksen tulee olla ehjä. Tarkista, että palautat kaikki osat ja pakkausmateriaalit.  Asiakas voi palauttaa tuotteen postitse asiakaspalautuksella tai suoraan myymälöiden huoltopisteisiin. Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. 
      On asiakkaan vastuulla huolehtia tuotteen kunnosta ja sen mukana toimitettavista tarvikkeista, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Mahdollisesta kulumisesta tai pakkausten puutteista voi koitua arvonalennusta.
      Poistotuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
      Auton purkuosien sähköosista (esim. ohjausboxit, ruiskun osat, releet, säätöyksiköt) saat 70 % kauppahinnasta takaisin.
       
      Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä. Lisäksi asiakkaan tulee säilyttää kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes on saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta O. Salo Oy:lta.
      Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten.
      Salo Oy palauttaa palautettuja tuotteita koskien saadut suoritukset viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun palautetut tuotteet on saatu takaisin tai kunnes asiakas on todistettavasti lähettänyt tuotteet takaisin. Rahan palautus suoritetaan sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei palautuksen yhteydessä nimenomaisesti ole suostuttu muuhun.
      6. Ongelmatilanteet
        Tuote on kadonnut tai on viallinen:
        Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
        Jos kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa Osalo.fi -verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse info@osalo.fi
        Erimielisyyksien ratkaiseminen:
        Osapuolet pyrkivät neuvottelemaan erimielisyyksistä, mutta mikäli osapuolten välillä ei synny sopua, on kuluttaja-asiakkaalla oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajaneuvonnan tietoon tai riita-asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. 
        Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.